راهنمای کامل خرید بهترین کارت عروسی برای مراسم شما

برگزاری جشن ازدواج مقدمات بسیاری دارد و انتخاب کارت عروسی نیز یکی از مواردی است، که باید برای آن زمان کافی در نظر بگیرید و انتخاب و سفارش آن را به لحظه‌های آخر و نزدیک به مراسم موکول نکنید.

انتخاب کارت عروسی نمایانگر سلیقه عروس و داماد است، انتخاب یک کارت عروسی شیک و زیبا نشان دهنده میزان اهمیتی است که شما برای مهمانان و مراسم خود قائل می‎شوید. توجه به یک سری از نکات می‌تواند به شما کمک کند تا در انتخاب کارت برای مراسم عروسی خود بهتر تصمیم بگیرید. به همین دلیل ما نکاتی را در خصوص راهنمای کامل خرید بهترین کارت عروسی جمع آوری کرده ایم تا با شما در چاپخانه ماهان به اشتراک بگذاریم. اگر شما هم مایل هستید در مورد این موضوع بیشتر بدانید ما را همراهی کنید.

چگونه کارت عروسی انتخاب کنیم؟

پس از انتخاب تالار، آرایشگاه، لباس عروس و داماد، مشخص شدن نوع سبک جشن عروسی، کم کم نوبت به انتخاب کارت عروسی می‌رسد. با تنوع زیاد کارت‌های عروسی و رنگ‌بندی و مدل‌های مختلف انتخاب کمی سخت می‌شود. اما پیشنهاد ما این است در خصوص انتخاب کارت عروسی به نکات زیر را در نظر بگیرید:

 

۱- بررسی بودجه و تعداد کارت عروسی مورد نیاز

کارت‌های عروسی با توجه به جنس، کیفیت چاپ، جزئیات طراحی و… قیمت‌های متفاوتی دارند. برای مثال کارت‌های عروسی چاپخانه ماهان در دسته اقتصادی (از ۴۰۰ تومان به ازای هر کارت)، کارت‌های متوسط (از ۷۰۰ تومان) و کارت‌های مجلل (از ۱۱۰۰تومان) دسته‌بندی می‌شوند. توصیه می‌کنیم پیش از شروع بررسی کارت‌های عروسی، تعداد کارت‌های مورد نیاز (تعداد مهمانان) را برآورد کنید تا در هنگام انتخاب کارت، هزینه‌ها روشن و دقیق باشد. این موضوع به شما کمک می‌کند بودجه خود را متعادل کنید و یا شاید امکان تهیه کارت‌های رده بالاتری به وجود بیاید.

نمونه‌ای از کارت‌های اقتصادی

۲- انتخاب طرح کارت عروسی

کارت‌های عروسی جنس‌ و طرح‌های مختلفی دارند مانند: کاغذ، مقوا، چوب مخمل و… شما بسته به سلیقه خود می‌توانید طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید. بنا به سلیقه خود، تم کلی کارت مورد نظر خود را در نظر داشته باشید. طرح‌های رسمی، مینیمال، فانتزی، شاد، تک رنگ و…

 

۳- رنگ‌بندی مناسب

انتخاب تم و رنگبندی مناسب برای کارت عروسی بسیار اهمیت دارد. توصیه می‌شود برای کارت عروسی از رنگبندی‌های تیره و رنگ‌های تند استفاده نکنید. همچنین می‌توانید رنگ و طرح کارت را با توجه به تم مراسم خود انتخاب کنید. معمولا رنگ‌های سفید، طلایی، کرم، شیری، صورتی از رنگ‌های محبوب برای انتخاب تم عروسی و کارت است.

 

۴- سایز و ابعاد کارت عروسی

کارت‌های عروسی در ابعاد و شکل‌های مختلفی تولید می‌شوند. مانند: مستطیل، مربع، مثلثی، دایره و هرکدام زیبایی خاص خود رو دارند. این موضوع کاملا سلیقه‌ای است. ممکن از عزیزان شما علاقمند به نگهداری کارت عروسی شما به عنوان یادگاری باشند. توصیه می‌کنیم از کارت‌های خیلی بزرگ استفاده نکنید. متاسفانه به علت عدم امکان نگهداری و جاگیر بودن، ممکن است قید نگهداری کارت را بزنند!

 

۵- انتخاب متن روی کارت

باید روی کارت عروسی متنی برای دعوت از مهمانان نوشته شود که مهمان‌ها از خواندن آن لذت ببرند و مراسم و جشن شما بهتر در یاد آن‌ها بماند. با کمی جستجو در اینترنت و کمی فکر کردن می‌توانید متنی متناسب با مراسم خود را انتخاب کنید. بهتر است از نوشتن متن‌های تکراری و عامیانه پرهیز کنید. چاپخانه ماهان بیش از ۷۰ شعر و متن انتخابی را با طراحی زیبا آماده کرده که می‌توانید از اینجا مشاهده کنید.

 

۶- اطلاعات مراسم

در قسمت دیگر کارت باید روز، تاریخ برگزاری مراسم، ساعت برگزاری و آدرس دقیق تالار عروسی را قید کنید. نام و نام خانوادگی عروس و داماد و این‌که جشن به میزبانی چه کسی برگزار می‌شود؟ معمولا ممکن است پیدا کردن آدرس تالار شما برای همه مهمان‌ها کار راحتی نباشد، پیشنهاد می‌کنیم آدرس اگر مراسم در تالار برگزار می‌شود، آدرس را از تالار بگیرید. به این ترتیب مهمانان راحت‌تر می‌توانند به جشن بیایند.

نمونه‌ای از کارت‌های منتخب

 

۷- خوانا بودن فونت و رنگ

دقت کنید که برای درج اطلاعات متن دعوت از مهمان‌ها و اطلاعات مراسم از فونت‌های مناسب و خوانا استفاده شود و رنگ آن نیز قابل مشاهده باشد. از انتخاب فونت‌های نامناسب که خواندن آن سخت است، پرهیز کنید. همچنین اگر رنگ کارت عروسی شما روشن است، سعی کنید از فونت‌های پر رنگ برای متن استفاده کنید. فونت انتخابی شما باید با متن و شکل ظاهری کارت تناسب داشته باشد. این موضوع را به ما بسپارید.

 

۸- تاییدیه اول کارت عروسی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه کنید، تاییدیه کارت عروسی است. در پروسه طراحی و چاپ کارت عروسی پس از انتخاب طرح، رنگ، فونت، متن و اطلاعات مراسم عروسی طراح با توجه به اطلاعاتی که در اختیارش قرار داده‌اید کارت مخصوص شما را طراحی می‌کند و یک نمونه از آن را برای شما ارسال می‌کند. شما با بررسی ظاهر و متن کارت دعوت و سایر اطلاعات  باید اگر اشکالی در کارت وجود داشت به فروشگاه اطلاع دهید و یا آن را تایید کنید. وقتی شما تاییدیه نهایی را به فروشگاه بدهید، اقدام به چاپ کارت می‌کنند. دقت کنید اگر اشتباهی وجود داشته باشد و شما تایید کرده باشید، هزینه مجدد چاپ کارت بر عهده مشتری است.

در سفارش آنلاین کارت عروسی، این وظیفه شماست که از صحت اطلاعات وارد شده اطمینان حاصل کنید. طی دو مرحله از شما پرسیده می‌شود که اطلاعات کارت را صحیح و دقیق درج کرده‌اید؟ و پس از تایید شما، فرآیند چاپ آغاز خواهد شد. اگر اشتباه املایی یا نگرارشی داشتید، نگران نباشید ما اصلاح می‌کنیم.

 

۹- سفارش کارت عروسی

معمولا در هنگام نوشتن نام مهمان‌ها ممکن است، نام شخصی را فراموش کرده باشید یا مایل باشید افراد دیگری را نیز به مراسم دعوت کنید. همچنین در نوشتن نام مهمان‌ها ممکن است دچار خط خوردگی شوید. پس بهتر است که تعداد کارت‌های مراسم را کمی بیشتر سفارش دهید تا با کمبود کارت مواجه نشوید.

 

۱۰- نوشتن نام مهمان‌ها

برای نوشتن اسم مهمان‌ها بر روی کارت عروسی از کسی که دست خط خوشی دارد بخواهید در نوشتن متن اختصاصی برای مهمان‌ها شما را همراهی کند. اگر هم کسی را نمی‌شناسید، از فروشگاهی که کارت را تهیه کردید بخواهید به شما یک خطاط ماهر معرفی کند. برای نوشتن متن اختصاصی برای مهمان‌ها برای هر شخصی با توجه به میزان صمیمیتی که با آن‌ها دارید، جمله‌ای برای دعوت از آن‌ها بنویسید.

حتی شما می‌توانید از فروشگاه بخواهید به صورت تایپی نوشتن نام مهمان‌ها را برای شما انجام دهد که این کار هزینه جداگانه در بر دارد. ضمن این‌که متن دست نویس به مهمان حس بهتری را منتقل می‌کند.

 

ارسال دعوت نامه‌ها

برای ارسال کارت عروسی برای مهمانان، برنامه‌ریزی کنید همراه همسرتان باهم کارت‌ها را برای دعوت از مهمان‌ها ببرید و یا از خانواده‌های خود بخواهید در این امر به شما کمک کنند. برای اقوام و دوستانی که در استان دیگری هستند، نیز می‌توانید با پست کارت عروسی را برای آن‌ها ارسال کنید.  معمولا دو الی سه هفته قبل از مراسم زمان مناسبی برای ارسال کارت عروسی است. در این شرایط مهمان می‌تواند راحت برنامه ریزی کند یا اگر نتواند بیاید به شما اطلاع دهد تا رزرو آن‌ها را کنسل کنید یا مهمان دیگری دعوت کنید.

 

هزینه‌های کارت عروسی

هزینه‌های کارت عروسی به طرح و جنس انتخابی کارت شما بستگی دارد. هرچه کارت عروسی باکیفیت‌تر باشد و یا طرح‌های خاص یا ظریف داشته باشد، هزینه‌های آن بالاتر است. همچنین هرچه تعداد کارت‌های سفارشی شما بیشتر باشد هزینه بالاتر خواهد رفت. با توجه به نوع چاپ روی کارت، هزینه چاپ به فاکتور اضافه خواهد شد. برای مثال برای چاپ رنگ مشکی هزینه چاپ ۲۰ هزارتومان است. این مبلغ بدون توجه به تعداد کارت‌های سفارش داده شما لحاظ می‌شود. برای چاپ طلاکوب یا رنگی مبلغ چاپ کمی بیشتر خواهد بود.

نمونه‌ای از کارت‌های مجلل

کارت عروسی را آنلاین سفارش دهیم؟

سفارش کارت عروسی به صورت آنلاین نیز مزایای خودش را دارد و هزینه زیادی برای شما ندارد. با تهیه کارت عروسی آنلاین و علاوه بر کاهش هزینه‌های کارت عروسی، بدون نیاز به چند مرتبه مراجعه به چاپخانه (مراجعه برای سفارش، مراجعه برای بررسی و تایید، مراجعه برای تحویل) سفارش خود را درب منزل تحویل خواهید گرفت.

 

کلام‌آخر

  • در سفارش و فرستادن دعوت‌نامه برای مهمان‌ها به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که به موقع کارت به دست آن‌ها برسد.
  • یک الی دو روز قبل از مراسم، لوکیشن مراسم را برای مهمان‌ها ارسال کنید تا با مشکل مواجه نشوند.
  • به نظر شما چه نکاتی برای انتخاب کارت عروسی اهمیت دارد؟ با ما در قسمت کامنت اشتراک بگذارید.

 

 

منبع: چاپخانه ماهان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *